Subject: FW: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 23 Oct 2024 16:51:38 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Justus Allemann <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 23, 2024 4:48 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere

Saadan parandatud tööprojekti ülevaatamiseks (manuses). Palun andke
sobivusest teada ning alustame lepingu sõlmimist.

Seletuskirja muudatused:

Ptk. 1.1 lisatud:

„Muu hulgas on projekti eesmärk riigimetsas (RMK, Riigimetsa Majandamise
Keskus) raadatavate puude väljavedu ja selle jaoks tarviliku Sverre tee
kasutamine.“

Ptk 3.1 lisatud:

„Käesoleva projektiga on juhitud Vahakõnnu1 maaparanduse valgalalt kogutud
pinnaveed läbi Vahakõnnu1 peakraavi Velise jõkke. Sverre tee rajamisega
vastavalt projektile tuleb rajada truubid ja muu hulgas ka ajutine truup,
et juhtida veed endisel trassil Velise jõe suunas. Muu hulgas on ette
nähtud olemasoleva truubi tamponeerimine riigitee 27 km 21,716 all, mis
varasemalt juhtis Vahakõnnu1 kogumisala veed riigitee alt läbi nimetatud
positsioonil. Tegemist on amortiseerunud ja otstes täis settinud truubiga,
mida mööda tänase seisuga ei juhitagi Vahakõnnu1 valgalalt kogutud vett.
Hilisemates staadiumites katastrile Käru metskond 25 (65403:002:0025)
rajatud põllu kuivenduskraav (ETAK ID 2836293) kogub endasse Lihuveski5
valgala veed ja riigitee 27 läänepoolselt küljelt kogutud veed ning juhib
need edela suunas. Vahakõnnu1 peakraavi trass on kujutatud joonisel
TL-7-01.“

Ptk 3.3.1 lisatud:

„Riigiteega 27 ristumiskoha kõvakattega katendikonstruktsiooni arvutamisel
on aluseks võetud arvutuslik koormuse liik Veoauto A ning koormussagedus
59,08normtelge ööp/rajale. Sverre tee nöol on tegemist tupikteega ning
arvestatavat liiklussagedust sellel tulevikus ei ole, peamine eesmärk tee
valmimisel on raudtee teenindamine.“

Ptk 1.3.1 muudetud:

„Liiklussagedus 2021 2023. aastal oli 937 1131 autot ööpäevas.
Kiiruspiirangut ei ole kehtestatud antud lõigul.“

Plaani muudatused:

Mahasõit lahendatud kuue tähispostiga, postide vahe 10 meetrit ning postid
mahasõidu telje suhtes risti. Truubi otsakindlustuse hatch õigesse kohta
tõstetud.

Lisatud skeem „24101006_TP-TL-7-01-v02_kraaviSkeem.pdf“

Parimat soovides

Justus Allemann

Projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2, Tallinn

Tel: +372 53030592

E-mail: [email-masked]
 <http://www.rbestonia.ee/> www.rbestonia.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 22, 2024 8:44 AM
To: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere.

Palun tutvuge normdokumendiga „Riigiteede liikluskorralduse juhend“, kus
on muuhulgas  toodud tähispostide kaugus teekattest.

Saan suunata Teid ainult põhimõtetega, valiku teeb pädev teede
projekteerija.

Tähistatud peab olema mahapööre riigiteelt.

Jälgida tuleb juurdepääsutee laiust, et tähispostid ei jääks takistama
liiklust. Tähispostide kaugus kattest on reguleeritud juhendis.

Tähispostide arv peab olema põhjendatud lähtudes juhendis. Allpool näide
6m laiuse tee puhul.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, October 21, 2024 4:41 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere

Saadan võimalikud lahendused mahasõidu tähispostide asetusest, palun
suunake, millise peaksime valima:

V1 – vahed on 10 meetrit

V2 – 1-2 post on 10 meetrit, järgmised aga tähistavad raadiuse lõppu

V3 – vahed 10m pluss 2 posti katendi muudatusel

V4 – töövõtja poolt pakutud lahendus, kus alumise osa 2-3 posti vahe on
11m, postid on pandud mõttelise ülemise raadiuse lõppu ehk juba kruusatee
peale

V5 – alumine 3 post tähistab ristmiku alumsit raadiuse muutumist, ülemine
post lihtsalt selle järgi sümmeetrias ning katendi muutuse otstesse
lisatud 2 posti. Kruusatee peale sel juhul poste ei paigaldaks.

Parimat soovides

Justus Allemann

Projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2, Tallinn

Tel: +372 53030592

E-mail: [email-masked]
 <http://www.rbestonia.ee/> www.rbestonia.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 16, 2024 11:08 AM
To: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere.

OK, täiendage siis projekt ära.

Kui projekt on korras, saame kiirelt asuda ristumiskoha ehitamise lepingut
sõlmima.

P.S. Lepingu vormistamiseks palun ka RBE poolse lepingu allkirjastaja
kontakttelefoni.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 16, 2024 11:00 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere

Vastan allpool lillaga.

Korrigeerime tööprojekti.

Parimat soovides

Justus Allemann

Projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2, Tallinn

Tel: +372 53030592

E-mail: [email-masked]
 <http://www.rbestonia.ee/> www.rbestonia.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 16, 2024 10:23 AM
To: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere.

Tänan. Vastan allpool kirja sees rohelisega.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 16, 2024 10:01 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere

Eesmärk ei olnud teha projekti väliseid kokkuleppeid, vaid eelnevalt
kooskõlastada projekti lisatavad osad. Toon pikemalt välja ettepanekud,
mille lisaksime:

1.	Ristmiku pöörderaadiustele paigaldatavate kollaste helkuritega
tähispostide omavaheline kaugus kaarel ei tohi olla  > 10 m. Eesmärk on,
et ristmiku geomeetria oleks selge ja liiklejatele üheselt mõistetav.
Tähispostid kavandada sümmeetriliselt.

Parandame, lisame ühe posti, et tagada väiksem vahe kui 10 meetrit ning
teise posti, et tagada sümmeetria. Kandke lahendus joonisele. OK

2.	Munakivikindlustus tuleb kavandada truubi otstesse.

Mida on siin mõeldud? Munakivikindlustus on truubi otstesse kavadatud, kas
kuskil (ja millises) dokumendis oli puudus? Lisan väljavõtte joonisest, vt
munakivisillutise asukohta, mis ei ole truubi otsa kohal. Selge,
parandame.

3.	Projektis puudub hinnang ja analüüs, kas riigitee aluse 27 km
21,716 truubi tamponeerimine on sobiv lahendus. Selgitamist vajab, mis
eesmärki truup seni sademevete juhtimisel täitis (lisada truubi andmed, sh
voolusuund). Samuti vajab selgitamist, kuidas mõjutab truubi
tamponeerimine piirkonna sademevete juhtimist, sh kas see avaldab
negatiivset mõju riigitee muldkeha niiskusrežiimile. Kas Transpordiametiga
on selline lahendus varasemalt kokku lepitud? Teemat tuleb käsitleda
seletuskirjas piisava põhjalikkusega.

Lisame põhjenduse järgnevalt: „Riigitee 27 alune truup (kilomeetril
21,716) ei ole töökorras. Truubi mõlemad avad on kuni 100% settega
täitunud ning truubis vett ei ole. Truup ei ole hädavajalik tee kraavide
vee juhtimiseks, sest hilisemates staadiumites on katastrile Käru metskond
25 (65403:002:0025) rajatud põllu kuivenduskraav (ETAK ID 2836293).
Kuivenduskraavi suund on riigiteest edela poole ning see on ühendatud ka
riigitee kraaviga.“ (Lisame fotod truubi algsest olukorrast, sulgunud
otsast)

(infoks ühest RMK projektist leitud joonis, seda paraku lisada ei saa,
sest pärineb erakogust)  Lisage tekst seletuskirja koos selgitava
skeemiga, kus näidatud kraavide voolusuunad. Skeemilt peab nähtuma, et
truubi tamponeerimisega ei kaasne negatiivset mõju riigitee muldkeha
niiskusrežiimile  (vesi ei hakka kogunema muldkeha kõrvale) ja tagatud on
vete ärajuhtimine riigitee kaitsevööndist. Selge, lisame skeemi ja teksti.

4.	Täpsustamist vajab riigitee 27 aasta keskmine ööpäevane
liiklussagedus,  on 1131 a/ööp (2023a).

Korrigeerime info seletuskirjas lauses “ Liiklussagedus 2021. aastal oli
937 autot ööpäevas.” OK

5.	Palun lisada seletuskirja selgitus, millise liiklussageduse ja
-koosseisuga on ristumiskoha kattekonstruktsiooni projekteerimisel
arvestatud.

Lisame: „Ristumiskoha katendikonstruktsiooni arvutamisel on aluseks võetud
arvutuslik koormuse liik Veoauto A ning koormussagedus 59,08normtelge
ööp/rajale. Sverre tee nöol on tegemist tupikteega ning arvestatavat
liiklussagedust sellel tulevikus ei ole, peamine eesmärk tee valmimisel on
raudtee teenindamine.“ Allpool pilt ka põhiprojekti katendi arvutusest.
OK, lisage.  Meile esitatud taotluse kohaselt „tagab rajatav tulevikus
juurdepääsu raudteele ning ehitise valmimise hetkest alates hakatakse
kasutama seda RMK poolt raadatava riigimetsa väljaveoks“. Kas sellega on
arvestatud? Jah, riigimetsa raadamine (RB trass) on arvesse võetud, tee
konstruktsioon on nendega läbi arutatud (lisame ka selle osa tee
kasutamise eesmärkidesse). Praegune ehitaja ehitab niiöelda tee sellisesse
valmisastmesse, et RMK saaks kasutada. RMK tegevustest tulenevalt oleme
arvestanud, et tee saab pisut kannatada ning selleks oleme jätnud
Põhitrassi ehitaja (tulevikus) kohustuseks tee ka lõpuks viimistleda ja
vajadusel haljastada. See ei puutu muidugi asfalteeritavat mahasõidu ala,
selle teeme täis mahus.

Parimat soovides

Justus Allemann

Projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2, Tallinn

Tel: +372 53030592

E-mail: [email-masked]
 <http://www.rbestonia.ee/> www.rbestonia.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 15, 2024 5:19 PM
To: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere.

Tänan tagasiside eest.

Projekti staadium on tööprojekt. Projekt ei ole koostatud tööprojektile
vajaliku detailsusega („Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“ §10 lõige
3) ja projektis esinevad puudused, mis ei võimalda projekti ellu viia.

Esitatud märkused on suunatud pädevale teedeinsenerile ja vajavad tema
poolt operatiivset lahendamist seletuskirjas ning joonistel koos
põhjendustega ja selgitustega. Pildimaterjal lisage seletuskirja.

Näiteks kui asute projektiga riigitee alust truupi tamponeerima ilma
sisuliste põhjendusteta seletuskirjas, ei ole tegemist insener-tehnilise
lahendusega, mida saaks kooskõlastada.

Jään ootama korrigeeritud projekti. Selguse huvides - saan kooskõlastada
projekti, kus vastavad märkused on lahendatud. Lahendusi ei saa
kooskõlastada suuliste selgitustega, mis projektis ei kajastu.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 15, 2024 3:02 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere

Tänan teid tähelepanekute eest. Pean mainima, et lepingut sõlmivad
Transpordiamet ja RBE, seega palun mitte ennatlikult lisada töövõtja
projekteerijat kirjavahetusse, ebakindlate juhiste andmine töövõtjale
tekitab neile segadust.

Nagu ma ka oma kirjas mainisin, on Transpordiamet kooskõlastanud TTJA
poolt menetletud ehitusloa.

Kas oleks võimalik teiega lühike Teams koosolek teha ning ma selgitaksin
ja küsiks täpsustust ka mõne punkti osas. Eesmärk on saada täpselt paika,
mida peame projekti lisama, et vältida projekti  pikale venivat muutmist.
Nimelt on ehitus juba käimas ning kohe varsti ka valmimas.

Selgitasin maanteealuse truubi olukorda ka Margus Magusale ning ta oli
nõus minu selgitustega, kuid hea oleks kui saaksin teile ka pilte näidata.

Parimat soovides

Justus Allemann

Projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2, Tallinn

Tel: +372 53030592

E-mail: [email-masked]
 <http://www.rbestonia.ee/> www.rbestonia.ee

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, October 15, 2024 10:29 AM
To: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: 27 km 21,71 ristumiskoha projekt, ehituse leping

Tere.

Tänan taotluse ja projekti eest.

Edastan tähelepanekud projekti täiendamiseks.

1.	Ristmiku pöörderaadiustele paigaldatavate kollaste helkuritega
tähispostide omavaheline kaugus kaarel ei tohi olla  > 10 m. Eesmärk on,
et ristmiku geomeetria oleks selge ja liiklejatele üheselt mõistetav.
Tähispostid kavandada sümmeetriliselt.
2.	Munakivikindlustus tuleb kavandada truubi otstesse.
3.	Projektis puudub hinnang ja analüüs, kas riigitee aluse 27 km
21,716 truubi tamponeerimine on sobiv lahendus. Selgitamist vajab, mis
eesmärki truup seni sademevete juhtimisel täitis (lisada truubi andmed, sh
voolusuund). Samuti vajab selgitamist, kuidas mõjutab truubi
tamponeerimine piirkonna sademevete juhtimist, sh kas see avaldab
negatiivset mõju riigitee muldkeha niiskusrežiimile. Kas Transpordiametiga
on selline lahendus varasemalt kokku lepitud? Teemat tuleb käsitleda
seletuskirjas piisava põhjalikkusega.
4.	Täpsustamist vajab riigitee 27 aasta keskmine ööpäevane
liiklussagedus,  on 1131 a/ööp (2023a).
5.	Palun lisada seletuskirja selgitus, millise liiklussageduse ja
-koosseisuga on ristumiskoha kattekonstruktsiooni projekteerimisel
arvestatud.

Peale projekti täiendamist saame asuda sõlmima ristumiskoha ehitamise
lepingut.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Justus Allemann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 2, 2024 4:22 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
; Arge Kuuder <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Vahur Loo
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ristumiskoha ehituse leping

Tere

Saadan taotluse ristumiskoha lepingu sõlmimiseks Transpordiameti ja Rail
Baltic Estonia vahel. Rail Baltic Estonia rajatav Sverre juurdepääsutee
(OR132010) ristub riigimaanteega 27 Rapla-Järvakandi-Kergu kilomeetril
21,71.

Manuses on allkirjasatud taotlus lisadega:

*	Lisa1 Sverre tee (OR132010) tööprojekt (ehitajaks Trev-2)
*	Lisa2 Ehitusaegse liikluskorralduse joonis

Palun lepingu vormistamisel määrata RBE poolseks allkirjastajaks Anvar
Salomets, juhatuse esimees ([email-masked]
<mailto:[email-masked]> ).

Parimat soovides

Justus Allemann

Projektijuht

Rail Baltic Estonia OÜ

Veskiposti 2, Tallinn

Tel: +372 53030592

E-mail: [email-masked]
 <http://www.rbestonia.ee/> www.rbestonia.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.